Ik vind het klinken alsof ze een reactie van je wil. Het lijkt erop dat ze je wat jaloers wil maken, dat ze je wil laten merken dat ze niet een normaal deel van je leven is maar dat je voor haar moet vechten. Misschien is dat wel wat ze wil: dat je haar laat merken dat je haar niet kwijt wilt, dat je haar niet wilt delen en dat je heel veel van haar houdt. Het zou natuurlijk ook heel anders kunnen zijn, maar dit is wat ik opmaak uit je stuk.
Vervelend dat haar eigen ouders hebben gezegd dat ze het misschien beter kan uitmaken. Ik kan me wel voorstellen dat je daar momenteel niet met je opperbeste humeur op de bank kunt zitten. Ik weet niet wat haar ouders allemaal over je gehoord hebben, maar dat is misschien wel een goede vraag voor het gesprek dit weekend. Misschien vinden haar ouders dat je een negatieve invloed op haar hebt, dat ze verandert als ze bij jou is, of dat ze verdrietiger lijkt nu ze met je samen is. Het hoeft niet persee aan jou te liggen, maar het is wel goed om te bespreken. Dan kun je er samen aan werken.
Goed dat jullie erover gaan praten. Je schreef dat je vriendin vindt dat je te gesloten bent en dat je niet goed verteld wat er is. Ik denk dat dat een punt is waar je je even goed over moet buigen voor je het gesprek in gaat. Schrijf desnoods je gevoelens en problemen op en lees dat hardop voor tijdens het gesprek. Leg alles op tafel. Als jij dat doet, zal het ook makkelijker voor je vriendin zijn. Bovendien kost het zoeken naar een oplossing dan minder energie.
Nog een tip voor het gesprek: spreek vanuit jezelf, niet vanuit wat je bij anderen denkt te zien. Vertel wat je voelt, wat je denkt, waar je bang voor bent en wat je graag zou willen. Vertel haar waarom je het niet fijn vindt dat ze zo enthousiast is over haar afspraakjes met die andere jongen. Vertel haar wat je mist in je relatie, wat je graag zou willen. Vertel haar wat je voelt als ze begint over dat ze een ander vriendje zoekt, dat haar ouders haar aanraden om het uit te maken. Ze kan je niet kwalijk nemen wat je voelt. Wat je voelt, voel je. Daar kan ze niet over oordelen, dat kan alleen jij.
Heel veel succes dit weekend, ik ben benieuwd hoe het afloopt!