hey dataworx, Ik denk dat je een keertje een maandje lang je moet proberen op wat andere dingen te focussen. Ga met vrienden mee uit, probeer een beetje lol te hebben en probeer andere dingen uit. Ik zeg niet dat je je school en sport moet achterlaten, want dat is erg belangrijk, maar probeer ook eens wat andere dingen uit! misschien vind je dan weer stukje bij beetje je identiteit terug en wat je echt leuk vind. Ik hoop dat je kan helpen!
Ik zou je graag willen helpen, wat ik ga proberen Het hielp bij mij heel goed om mezelf te leren kennen, alleen ik weet niet of het bij jou ook effectief is omdat ik een meisje ben ;pIk hoop dat het misschien (idk of het werkt) een begin kan zijn om opzoek te gaan naar jezelf. De 'opdracht' om het zo te noemen, is dat je emoties moet koppelen aan dingen die met jou te maken hebben of met jouw omgeving.(Klinkt vaag, i know, sorry alvast xd)Misschien is het een idee om op een blaadje ofzo verschillende 'emoties' of wat dan ook op te schrijven en het hoeft niet alleen 'boos' of 'blij' te zijn maar bijvoorbeeld 'dierbaar' of 'angsten' kan ook. De bedoeling is dan dat je hierachter iets opschrijft waar je het aan linkt Als je het nu nog volgt xdMisschien dat het helpt, misschien totaal niet en misschien denk je f*ck off met je emoties, kan ook ;p maar ik hoop dat het een beetje kan helpenSucces
Heey,Van wat ik kan beoordelen ben je een leuke jongen. Maak je niet al te veel zorgen hierover dus. Bovendien moet je jezelf niet proberen te veranderen. Is er misschien een reden voor dat jouw emoties zo 'diep' liggen? Als je een (mogelijke) reden ontdekt, kan het misschien helpen om daarover te praten of te schrijven. Verder kan het inderdaad misschien helpen om je emoties op te schrijven. Of je schrijft iets op wat er is gebeurd, en daarna bedenk je hoe je je hierbij voelde. Ik heb trouwens geen idee of dat werkt. Misschien kun je ook nadenken over wie je precies bent en wat je doet, en wie je wilt zijn en wat je wil doen. Eigenlijk wil ik ook nog zeggen dat je niet te hard moet proberen. Wees vooral wie je bent, en streef tegelijkertijd een beetje naar wie je wilt zijn. Op ieder potje past een dekseltje, en daar hoef je echt niet altijd zo veel voor te doen. Dat je niet zulke goede ervaringen hebt gehad met de meisjes tot nu toe, betekent niet dat dat niet zal komen. ~ x
Hey Ellen,Dank je, ik weet eigenlijk helemaal niet zeker of ik wil veranderen. Ik vind/vond het noodzakelijk, maar tot nu toe voel ik me d´r niet beter door.Begrijp wel dat er ook een andere drijfveer achter zit, namelijk dat ik de mensen om me heen er ook dwars mee zit, mensen die wél dicht (dat zijn er niet veel hoor) bij me willen zijn hebben zelden het gevoel dat ze dat daadwerkelijk zijn. Ik ben alleen niet meer zo zeker dat de oplossing wel te vinden is in ´veranderen´. Ik bedoel hoezo veranderen? en hoe? zoals je zei, straks verlies ik juist daardoor m´n identiteit.Ik weet het niet, ik heb een duidelijk idee op wat ik wel en niet wil. Maar dat lijkt simpelweg niet aan te sluiten op de mensen om me heen.x
Waarom zou je proberen te veranderen als je zelf niet eens weet of je dat wilt? Je bent gewoon wie je bent. Niemand is perfect. Iedereen heeft wel iets wat ze misschien niet heel leuk vinden aan zichzelf, of wat andere mensen niet leuk vinden aan hen. Dat is helemaal niet erg, dat is normaal. Je hoeft niet te proberen om 'perfect' te zijn (of iets daar in die buurt), niemand is perfect.Ik denk dat het misschien meer een kwestie is van jezelf accepteren. Bovendien moeten andere mensen jou ook maar (leren te) accepteren. Ik vind dat je moet zijn wie jij wilt zijn, en niet wie andere mensen willen dat je bent.Misschien niet vandaag, maar wie weet wel morgen zul jij heus wel een meisje tegenkomen die jou leuk vindt voor wie je bent. ~ x
Wat ik me opeens besef na een aantal keer je bericht lezen...Eigenlijk is het zo heel slecht nog niet dat ze bij jou wat dieper moeten graven. Bij de een is het makkelijker dan bij de ander. En dat heeft iets mysterieus. Ook zou je in principe als je met een meisje praat, kunnen zeggen dat je het 'lastig' of nja idk vind om te laten zien wie jij nou echt bent. Volgens mij kunnen meiden zoiets heel erg waarderen, want dan laat je zien dat je open en eerlijk bent, dat je wel je best doet om het wel te laten zien en nja nu kan ik het je niet voor 100% garanderen, maar vaak krijgen meiden dan zo'n 'awh wat lief' gedachte in hun hoofd xd Dus eigenlijk... Is het niet meteen heel negatief
Vind het leuk dat je zo´n positieve kijk op m´n leven hebt Ellen En weetje, ik hoop dat je gelijk hebt. Misschien zijn er wel mensen die zich gemakkelijk voelen bij m´n karakter. Al ben ik bang dat er eventjes gegraven moet worden voordat je door de analytische en praktische laag heen bent. En ik kom d´r niet veel tegen die die moeite willen doen.En dan is er ook nog eens de mogelijkheid dat ik een andere karaktereigenschap heb die helemaal verschrikkelijk word gevonden. (Zoals het door en door blijven gaan over wat er nou wel en niet mis met me is)x