Dat zou goed kunnen, ik zit inmiddels in de zesde van het atheneum

Misschien kan je al eerder als je iemand leuk vindt (subtiele) hints geven? Dan ben je nog niet in het laatje vrienden gezet. Ik heb altijd een soort laatjes in mijn hoofd en mensen horen voor mij in een bepaald laatje. Bijvoorbeeld pietje hoort bij de aardige, maar vriend jongens, jantje bij de stomme irritante jongens, klaasje bij de knappe maar arrogante jongens, timmie bij de heel erg leuke jongens die ik wel als vriendje zou willen.
Als iemand eenmaal in zo'n laatje zit, komt hij daar moeilijk uit. Zo friendzone je denk ik ook mensen. Als je al snel lief doet, want zo ben je nou eenmaal, maar ook een tikkeltje stoer of flirterig doet, kom je eerder in het laatje waar je wilt zijn.
Denk ik. Maar ik moet zeggen dat ik niet weet of dit heel briljant advies is, het komt van een zeventien jarig meisje dat sinds groep vijf geen vriendje meer heeft

Wat trouwens ook zo blijkt te zijn, maar dat zei je zelf ook al, is dat puberteit zorgt dat meisjes op stoere jongens vallen. Zogeheten alfa mannetjes. Omdat deze heel stoer en aantrekkelijk zijn. Volgens de natuur zijn ze alleen ook minder betrouwbaar (vaak vreemdgangers). En een vrouw wil liever een gezin stichten met een betrouwbaar iemand (een beta mannetje). Daar zal je later profijt van hebben, maar nu is het wat jammer