Skip to main content

Auteur Topic: Mensen vinden zichzelf te dik. Vaak onodig

A

Anoniempje..

Hallo ;)


Wat mij opvalt is, dat er zoveel topics hier zijn over mensen die zich te dik vinden. Topics met vragen: 'ben ik te dik?' etc. Ik vind dat zo jammer, meestal zijn ze qua gewicht en lengte enorm slecht aan toe. Dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen, maar ik vind toch wel dat hier erg snel word geroepen en vooral gevonden dat je te dik bent. Waar veel mensen een fout bij maken, is dat je van heel weinig eten helemaal niet afvalt, in het begin wel, maar dan word je stofwisseling zo laag, dat je van het minste eten weer zwaarder word. Gevolg: nog minder eten. Vreselijk.

Ik vind het echt heel jammer dat dezen meiden zich laten beinvloeden door het mediabeeld van bot en gefotoshop. Echt heel zonde. Natuurlijk zijn er ook mensen die wel wat stevig zijn, maar dat kan je vanachter de computer toch niet beoordelen?

Ik snap niet dat veel meisjes zichzelf zo dik vinden/voelen. Ik ben zelf wel wat aan de stevige kant, en daar doe ik dan ook wat aan. Maar... wel gezond! Ik eet supergezond en sterker nog, eigenlijk meer dan ik ooit gedaan heb. Ik heb een tijdje geleden gehad dat ik bijna niks meer at, maar toen heb ik ergens gelezen dat je stofwisseling alleen maar heel laag word. (staat genoeg over op het internet) Toen het roer compleet omgegooit, en het bevalt goed. Vanwege een blesure (omdat ik in een keer teveel wou sporten) kan ik nu even niet sporten. Maar langzaamaan gaat dit weer beter en gister voor het eerst weer hardgelopen met een hardloopprogramma.

Ik wou hier misschien een topic van maken voor mensen die wel gezond en verantwoord willen afvallen?
Als ik lees dat sommige mensen max.900/1000kcal binnen krijgen begin ik toch even te gruwelen. :'(
Dus, misschien een topic voor mensen die wel kiezen voor gezond, zodat we elkaar steun kunnen geven?

Het is maar een ideetje :P

Groetjes!
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
wat je zegt is helemaal waar, dat meisjes zichzelf snel dik vinden... ;)
maar als ik bijvoorbeeld kijk naar meisjes op mijn eigen school dan zijn er ongeveer 20 meisjes die wat je dan 'dik' noemt of 'stevig' en de restzijn gewoon normaal, en sommige  heel mager...
ik denk dat het probleem vooral is dat de meisjes die zichzelf dik vinden, dat ze zich vergelijken met andere meisjes, en dan vinden ze dat ze dik zijn en dan gaan ze dus afallen, maar dan is het weer zo dat de meisjes waarmee vergeleken is zich dan weet dik vind vergeleken met het meisje dat ging afvallen enzovoorts...

oftewel...er zijn ongeveer (vergeleken bij mij op school) 20 meisjes van de 300 ong. die 'dik' zijn, en ongeveer 30 die mager zijn, en de rest zijn (in mijn ogen) normaal... ;)

en ik vind het wel een goed idee van je dat je een topic begint over hoe mensen gezond kunnen afvallen, waardoor ze bijv. geen anorexia krijgen (want dat wilt niemand...)

en tot slot heb ik nog één tip: als je wilt afvallen dan moet je zoals Anoniempje.. al zei, gezond eten, maar wel blijven eten!, en je moet gewoon is een keer (samen met je moeder ofso (valt zij ook nog is wat af) een eind gaan wandelen, maar dan bedoel ik ook 5km ofso of meer... ;)
mijn moeder deed dit ook samen met de buurvrouw (nu nog steeds) en ze was in 1,5-2 maanden 13kilo afgevallen en dat is redelijk wat!!!

Groeten,
Lekkerding
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

r

riwi

wel jammer dat mensen zichzelf zo snel te dik vinden
( Nou ja moes ik nodig zeggen ik vind me zelf oowk best wel dik hoowr aleen doe ik er verder nx mee )je moet jezelf nemen zoals je bent denkik dan mar goed da lopen moes ik toch is uittesten gwoon wa vriendinnen overhalen en w8en tot het een keer beter weer wordt  8) thnx voor de tip en byebye

kiss riwi  :-*
  • IP logged

h

hymkelieverd

jhaa maar kijk ik vindt sommigen zijn ok egt dik.. weetje ik was ook duik en ik bn ook dik maarre daar gaat het niet over het is gwn de waarheid daar draait het om


.xx.
  • IP logged

A

Anoniempje..

Bedankt voor de reactie's! :)

@Hymkelieverd:
Dat is het dus juist, ik denk dat er veel te veel mensen zijn die niet dik zijn, maar zichzelf wel dik vinden. Ik weet niet of dat in jouw geval zo is, ik ken je natuurlijk helemaal niet. ;)

@ Lekkerding:
Ik denk dat jou oorzaak inderdaad klopt. Misschien zijn er nog meerdere 'oorzaken'.
Inderdaad heel veel, 13 kilo!  :o Knap hoor! :)

Zijn er toevallig ook mensen hier die gezond en verantwoord willen afvallen? Ik ben zelf fanatiek bezig, ik eet supergezond en zeker niet te weinig. Dat werkt super! :D (voor mij dan)

  • IP logged

h

hymkelieverd

ik wege vel ik weeg 33 kiloo omgg
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
das hartstikke licht!!
er is 2/3 jaar geleden een baby geboren en die woog 27kilo... das pas dik ;)
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

t

totalwar

Ben het met lekkerding eens, je weegt heel ligt hymke, je zou volgens mij ronde de 45/50 moeten wegen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

h

hymkelieverd

nou het zal wel ik zit neit voor niks in een kleniek :-X maarjha ben nu al 35:o
  • IP logged

A

Anoniempje..

Ik ben het ook eens met de andere, ik denk dat je veels te licht bent.  :-\
Gelukkig dat je hulp krijgt.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd!  ;)
  • IP logged

R

Rose

Ik kan ziekelijk jaloers zijn op slanke modellen/meiden.
Ik heb plaatjes van 'voorbeelden' die ik nooit zou laten zien aan iemand omdat ik bang ben dat ze me ziek vinden.
Ik val af, maar het gaat te traag voor me.
Ik wil het over de hele wereld schreeuwen als ik wat kilo's kwijt ben maar dat durf ik niet.
En ik begrijp er nog maar weinig van, ik weet alleen dat ik
hier op mn 13e ook gevoelig voor was en dat ik toen ook een tijd niet at of het eruit gooide, tot ik een vriendin kreeg waarvan haar beste vriendin was opgenomen ivm anorexia.
Toen stopte het, terwijl ik nog elke dag walgde van mezelf.
Ik wil nog heel wat kwijt maar ben bang de controle te verliezen omdat ik mezelf nu al regelmatig betrap op dagen niet eten of me schuldig voelen na een freetbui.

Als ik nu wel blijf eten, smorgens bv een cup a soup om de spijsvertering op gang te krijgen, smiddags een peer of manderijn, tussendoor nog een stuk fruit en savonds wat licht avond eten, dan kan het niet hard verergeren wel?

Ben mezelf al ooit in dope verloren en was dat niet nog eens op dit gebied van plan. Mijn 'streef' is 49kg, daarna 45 maar niet minder dan dat.

GRtz
  • IP logged

m

magiclover

je meot kijken dat je niet te licht word. afvallen kan best maar op jongeleeftijd is dat eigenlijk neit geod.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

Daarnaast is sporten nog steeds beter dan minder eten, omdat als je minder eet en je eet dan een dag (verjaardag, lekker hapjes enzovoorts) weer wat meer, dan kom je heel snel aan, omdat je lichaam gewend is kleine porties te verbruiken en het overige omzet in vet. Het is een nooit eindigende cirkel die begint met weinig eten, dan aankomen, dan nog minder eten enzovoorts.

Beste is gebalanceerd eten (dat is dus goed ontbijten, 's middags 2 tot 3 boterhammen en 's avonds een goede hap warm eten). Dit gecombineerd met sporten werkt heel goed. Daarnaast hoef je echt niet zo snel bang te zijn te veel te eten, zolang je het goed balanceer met sporten, dan komt het goed. Om nog even wat van vroeger te vertellen, vroeger was het onderhand normaal dat mannen 8 boterhammen 's middags aten en 's avonds onderhand voor een 2e keer opschepte en al die mensen zijn toch ook geen bolletjes.

Groeten,

Steffen

P.S.
Een vrouw eet tegenover een man gezien meestal wat minder. Dit komt omdat door de spiermassa de man het sneller verbrand en dus automatisch meer nodig heeft.
  • IP logged

R

Rose

*obsessies
  • IP logged

j

jootjuh

Ik Ben denk ik 42 kilo, 44 kilo..
ben 13jr en ben rond de 1.60..
:( :-X

Xx
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal