wat je zegt is helemaal waar, dat meisjes zichzelf snel dik vinden...

maar als ik bijvoorbeeld kijk naar meisjes op mijn eigen school dan zijn er ongeveer 20 meisjes die wat je dan 'dik' noemt of 'stevig' en de restzijn gewoon normaal, en sommige heel mager...
ik denk dat het probleem vooral is dat de meisjes die zichzelf dik vinden, dat ze zich vergelijken met andere meisjes, en dan vinden ze dat ze dik zijn en dan gaan ze dus afallen, maar dan is het weer zo dat de meisjes waarmee vergeleken is zich dan weet dik vind vergeleken met het meisje dat ging afvallen enzovoorts...
oftewel...er zijn ongeveer (vergeleken bij mij op school) 20 meisjes van de 300 ong. die 'dik' zijn, en ongeveer 30 die mager zijn, en de rest zijn (in mijn ogen) normaal...

en ik vind het wel een goed idee van je dat je een topic begint over hoe mensen gezond kunnen afvallen, waardoor ze bijv. geen anorexia krijgen (want dat wilt niemand...)
en tot slot heb ik nog één tip: als je wilt afvallen dan moet je zoals Anoniempje.. al zei, gezond eten, maar wel blijven eten!, en je moet gewoon is een keer (samen met je moeder ofso (valt zij ook nog is wat af) een eind gaan wandelen, maar dan bedoel ik ook 5km ofso of meer...

mijn moeder deed dit ook samen met de buurvrouw (nu nog steeds) en ze was in 1,5-2 maanden 13kilo afgevallen en dat is redelijk wat!!!
Groeten,
Lekkerding