1. ongesteld worden dat veel pijn kan geven, elke maand opnieuw
Mmm alsof een penis hebben een lolletje is

weet je wel niet hoe ongehoorzaam en in de weg zittend ding het is

2 met de eerste keer sex, meestal pijn ervaren.
Dat hoeft niet perse en daarnaast de jonge kan ook pijn ervaren (heb ik nog vaak zat immers

)
3 Als je sex hebt gehad, wel met condoom maar als je niet aan de pil bent dat je altijd in de stress zit als je een aantal dagen overtijd bent.
De jonge kan evenveel stressen over dat een condoom gescheurd is of als hij denkt dat die gescheurd is omdat het meisje een paar dagen later ongesteld is.
4 Er meer heerst dat je mooi bent als je heel slank bent. (Ik weet niet of dit klopt, maar ik krijg altijd het idee dat het niet zo erg speelt bij jongens)
Oef je wil niet weten wat voor competie er is tussen jongens, je hoort vaak zat dat ze penislengte zitten te vergelijken, nou dats neit et enigste. Jaloers kunnen jongens ook zijn hoor

5 Meisjes komen meestal eerder in de puberteit dan jongens, waardoor je veel niet snapt en denkt dat niemand je snapt. Vooral jongens omdat die vaak nog zo 'kinderachtig' zijn in je ogen.
Mmmm ik denk dat meisjes door hormonen dan ook een beetje verblind worden

Sinds ik al vanaf me 12e ben zoals ik nu ben, maar ik nu pas begin op te vallen bij meisjes

Ik denk meer dat dat door hormonen enzo komt dan dat alle jongens echt zo kinderachtig zijn

6 Soms door je menstruatie je dingen heel gevoelig kunt opvatten. Dus heel makkelijk van stemming kunt wisselen.
Tja stemmings wisselingen horen bij die fase, daar is niet echt iets aan te doen, maar dit hoort meer bij punt 1 dan een appart punt

7 Mensen kijken jongens niet raar aan als ze een scheet of boer laten, maar meisjes krijgen het de rest van het jaar te horen.
Tja tegenwoordig ook steeds minder, maar mensen kijken ook jongens nog steeds raar aan als ze hand in hand lopen, of een kus op elkaar wangen geven, of gezellig met zijn 2en iets gaan drinken aan een tafeltje. Wat dat betreft hebben meiden wat meer voordelen daarin hoor, ook qua winkelen en uitgaan enzovoorts.
8 En dan het ultimatum, een jongen kan als hij moet plassen gewoon een boom zoeken en als meisje gaat het toch net even wat lastiger.
Hoewel dat met de wet ook niet meer mag

het is makkelijker ja, maar ik vind dat zelf ook niet overdreven fijn om dat zo op te lossen, dat is bij mij echt dan uit noodzaak

Dus zijn er echt zoveel meer voordelen om een jonge te zijn? Niet echt hoor, zoals ik zei, je ziet sneller je eigen negatieve dingen en vind daar positieve dingen op, omdat je niet gewend ben om de negatieve dingen tegen te komen

Laten we het er gewoon op houden dat ieder zijn voor en nadelen heeft en als je die goed leert te begrijpen, dan leer je elkaar beter kennen

Groetjes,
Steffen