Skip to main content

Auteur Topic: voel me eenzaam

#

#16

voel me eenzaam
OP: 08-12-2008, 19:50
Hallo iedereen, ik voel me de laatste tijd een beetje vreemd. Een soort van nutteloosheid denk ik.

Ik had laatst een infectie op mijn wang, waardoor die helemaal opzwol en een lelijke wond onstond. Daardoor werd ik eigenlijk al een beetje somber (lijkt mij een beetje normaal, want dat heb ik ook soms als er een goed zichtbare puistje opsteekt, waar ik overigens niet veel last van heb) Na 2 dagen werd deze plek alleen maar erger en dikker en ik voelde mij 'genaaid'. Ik ging naar de huisarts die mij een antibioticakuur gaf. Ik was blij dat er eindelijk wat aan gedaan werd. Ik was ondertussen al 3 dagen van school gebleven en voelde mij een beetje eenzaam, vermoeid en had het gevoel dat ik alles er maar eens uit moest gooien. Zo'n moment had ik dan ook op een avond, ik voelde mij klote omdat ik weinig vrienden had en alles maar op mij werd afgeschoven.

Ik werd een beetje gek van mezelf en ging proberen de oorzaak van dit alles te achterhalen. Ik kwam erachter dat het misschien door de antibiotica kwam dat ik mij vermoeid en ziek voelde (wat eigenlijk een normale reactie is, want mijn vader voelde zich ook beroerd en vermoeid tijdens zijn atibioticakuur) Ik dacht dat ik misschien in een sociaal isolement zat of contactgestoord was (omdat ik mij eenzaam voelde)

Dit is eigenlijk de reden waarom ik dit topic heb gemaakt.

Het lijkt mijzelf niet logisch dat ik in een sociaal isolement zit of dat mijn leven te leeg is omdat ik 3x per week train (korfbal. ja lach maar ;D) en daarbij ook nog op zaterdag de hele dag op het sportveld/sporthal te vinden ben en waar ik ook de hele dag met anderen bezig ben. Verder heb ik niet zo heel veel vrienden ofzo, wel mensen waarmee ik aardig overweg kan, maar niet echt mensen waarmee ik elke dag opschiet of mee op vakantie ga of iets dergelijks. Ik ben vrijwel nooit alleen in de pauze omdat ik wel 2 mensen heb waarmee ik elke pauze een praatje maak en praat over van alles en nog wat. Nu kun je zeggen; wat is je probleem dan? je hebt toch vrienden?, Ja dat klopt, maar zoals ik al zei,geen vrienden waarmee ik mijzelf echt kan identificeren. met 1 vriend kan ik mij nog het meest mee identificeren omdat hij ten eerste op dezelfde sport zit, maar ook omdat hij, net als mij, niet iemand is die zo snel vrienden maakt of erg opvalt. Met hem heb ik ook afgesproken om te gaan fitnessen (niet dat ik dik ben ofzo, maar het leek mij wel leukavonds. ("nog een avondje wat te doen") Ook heb ik het er wel eens met hem over dat we ons soms dood vervelen 's middags of 's avonds, het feit dat ik voor de 2e keer havo 4 doe speelt ook een rol dat ik mij af en toe alleen voel in de klas (jongere mensen, andere interesses) Ik zit dat ook in aardig wat lessen alleen, waardoor ik mij nog kutter ga voelen. Ik had altijd wel redelijk wat vrienden op de basisschool en 1e/2e/3e klas. na de 3e is dat afgezwakt. Ook voel ik binnen mijn sport dat ik overal net tussenin val. Ik heb als enige "mijn leeftijd".  

Eigenlijk zit ik een beetje in de knoop met mijzelf dus, ik vergelijk mijzelf met anderen en zoals ze zeggen: 'het gras lijkt groener aan de overkant'. Als ik naar anderen kijk denk ik dat mijn leven vergeleken met die van hen, zinloos en leeg is.

ik weet dat het een heel verhaal is maar ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb kunnen maken. Ik denk (misschien zelfs wel hoop) namelijk dat ik niet de enige ben die dit soort gevoelens heeft.

groetjes
  • IP logged

m

mich

Re: voel me eenzaam
#1: 09-12-2008, 15:30
hey
is goed dat je der alles ff heb uitgegooit heb ik gister ook ff met iets gedaan (ietsjes gevoelliger dat wel) :P
mr het voelt en is goed ;D

en tja met dat vriende gelijk antwoord op je vraag  :D heb ik ook hoor !!bijna!! hetzelfde zeg maar mrja het komt nu eindelijk goed  ;D dat weet ik zkr want voetbal steeds meer (sport ook aardig wat :D) mr ik zou gwn zegge ga lkkr ff bij een paar gaste zitte die wel aardig zijn en niet die gaste die zegge hey flikker op man. :(
ga je gwn lkkr met sommige die je al kent ff praatje make en al komt van zelf wel op een raar onderwerp :P
en tja hoe meer je dat doet hoe meer je er vanzelf bij komt enzo het komt wel goed gwn ff gezellig weze en bij een paar aardige gaste wat meer zitte ;D
  • IP logged

t

t

Re: voel me eenzaam
#2: 07-02-2009, 13:28
ik weet precies hoe jij je voelt. 'k voel me ook nutteloos en eenzaam en 'k heb het gevoel dat ik helemaal niks goeds doe op deze wereld.

je bent zeker niet de enige...

helaas weet ik ook zo 123 niet hoe je d'r wat aan kan doen (praten met andere mensen ligt voor de hand maarja, d'r zijn nou niet echt mensen die met mij willen praten. 'k weet niet hoe dat met jou zit)
als je de oplossing weet geef 't dan ff door   :)
  • IP logged

m

mich

Re: voel me eenzaam
#3: 07-02-2009, 21:55
ik weet precies hoe jij je voelt. 'k voel me ook nutteloos en eenzaam en 'k heb het gevoel dat ik helemaal niks goeds doe op deze wereld.

je bent zeker niet de enige...

helaas weet ik ook zo 123 niet hoe je d'r wat aan kan doen (praten met andere mensen ligt voor de hand maarja, d'r zijn nou niet echt mensen die met mij willen praten. 'k weet niet hoe dat met jou zit)
als je de oplossing weet geef 't dan ff door   :)

ik, ik heb een super lieve vriendin  ;D (geen verkering enzo hoor  :P) en dn nog 2 vriende waar ik meestal mee praat ,mr je moet gwn proberen vriende te worden met mensen die naar je luisteren en waar je het juist heel gezellig mee hebd ok 1 vriend van me is dan nie egt zo meer holigan eig mr is wel altijd gezellig en lagge en tja als je je egt super kut voeld zijn er altijd deze cite's  ;D en anders kan je ook ng habbo proberen ofzo iets als je maar goed zoekd kom je best aardige mensen tegen
  • IP logged

t

t

Re: voel me eenzaam
#4: 08-02-2009, 09:42
om 1 of andere rede ontwijken mensen mij liever dan met mij om te gaan. :( 't maakt het dus redelijk lastig... Ik ben niet iemand die makkelijk op mensen afstapt en een goede indruk achterlaat (in tegendeel... 't is al vaak genoeg gebeurd dat mensen al een hekel aan mij hadden terwijl ik maar 1x met ze had gepraat...)

en via deze site (o.i.d) is het wel leuk maar het is niet ècht praten. 't blijft gewoon een schermpje met een beetje tekst erop. het is niet dat je echt met iemand face to face zit te kletsen.
  • IP logged

#

#16

Re: voel me eenzaam
#5: 08-02-2009, 21:25
mjah de oplossing die ik heb gevonden is eigenlijk vrij voor de hand liggend: doe is iets wat je anders nooit doet of zal doen.

Ik heb mijn verhaaltje geschreven om ff m'n ei kwijt te kunnen, maar ben er ok zelf achteraan gegaan. Kwam erachter dat ik misschien iemand wil zijn (veel mensen om me heen) die ik niet ben (ik wil best vaak even alleen zijn) . Mijn gevoel werd nog even wat aangesterkt doordat ik een hele tijd alleen thuis zat. Nu ben ik misschien niet ineens de populairste ofzo, maar ik heb al gemerkt dat het bij mij sowieso al wat langer duurt voordat mensen me kennen. Ik zit nu met iemand in de klas waar ik vorig jaar nauwelijks contact mee had, nu ga ik met hem mee op vakantie (hoe snel kan het gaan...) Naar een camping met de grootste discotheek uit het land ernaast (volgende probleem: hoe gedraag ik me tussen allemaal onbekenden in zo'n grote discotheek :P)

Een ding is wel zeker, heb mezelf beter leren kennen. Ik ben een verlegen persoon tegenover onbekenden, maar als ik eenmaal vrienden ben met iemand en iemand vertrouw, dan word ik ineens heel anders...maar ik kijk nog steeds veel naar anderen, hoe zij het hebben en vooral wat zij hebben wat ik zou willen hebben maar niet heb ;D
  • IP logged

t

t

Re: voel me eenzaam
#6: 08-02-2009, 22:03
ik ben niet tevreden met met mijn leven en met hoe ik ben dus ik wíl nou juist iemand anders zijn...

ik heb andere dingen geprobeerd. 'k ben een x mee uit gegaan met 2 klasgenoten van me. 'k heb toen ontdekt dat dat nou niet voor mij weggelegd is... maar de rest van mijn omgeving vind 't helemaal geweldig en ik voel me daardoor zo buitengesloten. (wat ik ook doe 'k word er ellendig van...)

ik ben nou ook niet iemand die een goed gesprek kan beginnen met een stel wildvreemden en als ik 't probeer. loopt 't eigenlijk alleen slecht af :(

ik zou zo met iemand anders z'n leven ruilen...
  • IP logged

m

mich

Re: voel me eenzaam
#7: 09-02-2009, 16:42
'k heb gemerkd dat t nie egt zo moeilijk is en als het je lijkt kome ze meestal wel naar jou toe gwn praaten en zorgen dat je losjes en aardig bent niet te veel uitkraamd en weinig of geen verkeerde dinge zeggen hun vinde t ook rot als prate nie goed gaat
kan gwn meer vrage hoor



en tja iemand ruile is natuurlijk nie egt de juiste instelling zo raak je onzeker gwn met een paar vriende gaan voeballe ofzo komd vanzelf meer bij met groep enzo of neem iemand mee die wel cool is ;)
en veel proberen mee te gaan met vriende nie naar clubs ofzo die nie wat aanzijn gwn gaan naar jeugdhonk enzo is wel lagge

  • IP logged

#

#16

Re: voel me eenzaam
#8: 09-02-2009, 21:45
Ja, dat probleem bestaat ook nog :P Het eerste contact, vind ik ook altijd lastig, maar meestal gaat het beter dan verwacht, als je maar niet te opdringerig overkomt. En door alleen vriendelijk hoi te zeggen kun je al in contact komen met iemand, vooral als je deze persoon bijvoorbeeld elke week ziet.

en tjah, uitgaan is ook niet de oplossing als ik eerlijk moet zijn...Het is natuurlijk wel lache om met vrienden wat te drinken, maar later dan 2/half 3 uur word het bij mij dan ook niet hoor :P Je moe teigenlijk alleen naar clubs enzo gaan als je van dansen houdt. Thuis relaxen kan ook gezellig zijn. Vergeet ook niet dat veel mensen uitgaan om 'erbij te horen'. Ieder z'n eigen ding, doe waar je zin in hebt en doe vooral niet iets waartoe je je gedwongen voelt. Het duurt misschien wat langer, maar door je zelf te zijn verdien je toch wel het meeste respect, en vooral op de langere termijn heb je daar het meeste aan.  Bijvoorbeeld een paar mannetjes bij me op school gaan elke vrijdag en zaterdag uit, hagnen beetje de populaire jopie uit, maar ondertussen mag niemand ze 'echt'. Ze zouden bijvoorbeeld wel uitgenodigd worden bij een feest, maar niemand zal ooit een serieus gesprek met ze beginnen. Werkt misschien in je schooltijd, maar verder bereik je er niet veel mee.

'T is maar net hoe je jezelf en anderen ziet, soms ben je blij met je zelf en soms niet, ben je een lange tijd niet blij met je zelf, dan krijg je dit soort gevoelens. Zwaar fiets maar zo is het leven ;D
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 09-02-2009, 21:47 door #16 »

t

t

Re: voel me eenzaam
#9: 14-02-2009, 17:06
tja. ik zie dus geen nieuwe mensen en hoi zeggen tegen een wildvreemde heb ik nogal moeite mee...

en die mensen die niemand echt mag, ik ken ze. maar zij hebben tenminste anderen om mee te praten. en niemand, maar dan ook niemand zegt eens "ik mag jou niet".
liever een gelukkige zak dan iemand die eerlijk en zichzelf is maar wel ongelukkig

toch?

life sux
  • IP logged

#

#16

Re: voel me eenzaam
#10: 17-02-2009, 13:03
dat denk ik niet. Misschien dat je op de korte termijn gelukkig bent met 'ondaardige' mensen, maar uiteindelijk zal je elkaar dan wel gaan afstoten. En ja, misschien kan je iets met anderen afspreken wat te gaan doen waar meerdere mensen zijn. Als groep word je vaker aangesproken dan als individueel (meestal dan). Ik bedoel niet dat je elke zaterdag uit moet gaan ofzo, maar 1x in de maand zal geen kwaad kunnen om mensen beter te leren kennen. Het komt niet allemaal vanzelf naar je toe, je moet af en toe ook zelf dingen ondernemen. Iemand opbellen of hij een keer langs komt kan het begin zijn van een goede vriendschap.

Ik heb mezelf ook een beetje uit m'n situatie ggetrokken door wat vaker af te spreken met vrienden. Zij nodigen jou dan op hun beurt weer uit wat te gaan doen. Uiteindelijk kwam ik met een paar maten in een kroegje terecht waar ik een leuk meisje heb ontmoet. Totaal niet verwacht, en misschien is dat ook wel een groot probleem, bang zijn voor het onbekende. Maar dat is uiteindelijk ook weer het leuke van het leven toch, risico's nemen en daar hopelijk goed vanaf komen :P
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal