By the way....Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Ja, het is gemeen tegenover zijn vriendin en ja die twee zullen elkaar misschien moeten verliezen
However, die andere meid heeft hier evenveel schuld aan dus als die elkaar verliezen is dat haar eigen schuld vind ik.
Naxo is verantwoordelijk voor zijn relatie en die andere meid voor haar relatie met de (nog) huidige vriendin van Naxos.
het is begrijpelijk dat je dat vind, maar ik verwacht dat iemand van 19 toch wel een groter idee heeft van de gevolgen en een stuk volwassener en dus ook verantwoordelijker is dan een meisje van 15,
En ja mijn reactie is fel en niet aardig, maar ik ga er geen sorry voor zeggen, want ik meen het geheel. Maar laat ik het zo zeggen denk na over de gevolgen: de angst van het meisje ik weet niet als ik 15 was geweest en mijn vriend van toen had dat toen geflikt zou ik in die tijd de komende jaren geen relatie meer aan durven te gaan uit angst dat hij toch wel vreemd zou gaan met een andere vriendin.... 15 is (of iig wat ik in mijn vriendengroep duidelijk merkte) een kwetsbare leeftijd. Overigs voelt het waarschijnlijk ook als veraad aan en dat ze t gevoel krijgt gebruikt te zijn. En ja die beste vriendin is geen goede beste vriendin dan ( misschien te zwart-wit gezegd, maar toch), maar als zij niets met elkaar nemen hebben ze nog een kans bevriend te blijven, al zou die 'vriendin' (vind eik niet dat ze nog een vriendin te noemen valt) veel goed hebben te maken, en anders blijf ik erbij dat het onrespectvol is voor de huidige vriendin.
Maar oke als je toch een relatie met die beste vriendin aan wilt, heb dan in ieder geval het respect minstens 2 of 3 weken te wachten, nadat je het hebt uitgemaakt.
Ik snap gewoon echt niet dat je dat iemand aan kan doen. Overigs is dit alleen een verwijt op wat je gedaan hebt, voorderest geen idee hoe je bent dus zal ik niet over jou verder oordelen. Verder ga ik hier niet meer op reageren, omdat ik dat wat ik het belangrijkste vind gezegd heb en ik er niet van houd mensen of situaties aan te vallen, maar dit gaat tegen mn rechtvaardigheidsgevoel in om niets over te zeggen.
Ok na dit dan ook advies over wat te doen, ik denk niet dat je het nog van me wilt horen na dit alles, maar toch: Om de gevolgen van hierboven niet zo ver te laten komen, moet je iig voor je huidige vriendin er zijn, eerlijk haar vertellen wat er is gebeurd en waarom het is gebeurd (recht in het gezicht geen mail), als het je spijt excuses aanbieden, en eerst een paar weken wachten voor je met haar beste vriendin neemt. je weet dat je haar pijn doet dus heb ook begrip voor haar pijn, geef haar het recht boos/verdrietig erom te zijn en dat te uiten. Praat ook met haar over hoe jullie dit verder moeten gaan, als vrienden of niet. Sterkte ermee